Kiedy rozpoczynasz praktykę psychologiczną, jest kilka aspektów do rozważenia. Należą do nich: biznesplan, zgodność z HIPAA oraz baza klientów. Te szczegóły są ważne, ponieważ pomogą Ci zbudować zaufanie do Twoich klientów. Powinieneś omówić te szczegóły z każdym z nich podczas ich pierwszej sesji. Robiąc to, zapewnisz, że będą mieli jasne zrozumienie tego, czego się spodziewać.
Biznes plan
Stworzenie biznes planu na otwarcie praktyki psychologicznej jest ważnym krokiem. Będziesz potrzebował planu, który pomoże Ci utrzymać się na właściwym torze i podejmować decyzje. Plan powinien być napisany szczegółowo i zawierać cele finansowe. W miarę rozwoju praktyki będziemy chcieli wprowadzać do planu odpowiednie korekty.
Twój biznesplan powinien zawierać informacje finansowe, w tym prognozy. Powinien również zawierać informacje historyczne, takie jak przychody i wydatki. Na przykład, powinieneś wiedzieć, jakie będą Twoje koszty podczas słabego sezonu, aby pomóc Ci utrzymać się na powierzchni. Ponadto, musisz mieć plan awaryjny na wypadek, gdyby Twoja praktyka nie spełniła Twoich oczekiwań.
Trzeba będzie określić rynek docelowy dla swojej praktyki i ustalić, jak do niego dotrzeć. Jeśli chcesz obsługiwać osoby z problemami zdrowia psychicznego, możesz zaoferować bezpłatne konsultacje lub zapewnić bezpłatne warsztaty lub wydarzenia, aby zdobyć klientelę. Trzeba będzie również zaplanować podatki od działalności gospodarczej, listę płac i dodatkowy personel.
Twój biznesplan powinien również uwzględniać strategię marketingową. Należy również zdecydować, czy będziemy przyjmować ubezpieczenia. Niektórzy lekarze decydują się na współpracę z firmami ubezpieczeniowymi, a inni nie. Ważne jest również przeprowadzenie badań rynku, aby wybrać lokalizację, która będzie odpowiednia dla naszej praktyki. Opracowanie planu biznesowego pomoże w rozwoju praktyki.
Stworzenie biznes planu jest ważnym krokiem przy otwieraniu prywatnej praktyki zdrowia psychicznego. Stanowi on fundament Twojej praktyki i dostarcza punktów odniesienia dla sukcesu. Pomoże Ci sprecyzować cele i określić potrzeby, a także pomoże Ci radzić sobie z wyzwaniami.
Zgodność z HIPAA
Dla wielu psychologów myśl o zgodności z HIPAA może być zniechęcająca. Na szczęście nie musi tak być. Wykonując kilka prostych kroków, zgodność z HIPAA może stać się bardziej przedłużeniem opieki nad pacjentem niż kłopotem. Możesz chronić dokumentację klientów, tworząc umowy Business Associate Agreements (BAA) z dostawcami zewnętrznymi, którzy są zgodni z HIPAA.
Najpierw należy zrozumieć, co obejmuje Reguła prywatności. Reguła prywatności obejmuje wszystkie transakcje elektroniczne obejmujące chronione informacje zdrowotne pacjenta. Reguła obejmuje również wykorzystanie chronionych informacji zdrowotnych przez psychologów i innych świadczeniodawców opieki zdrowotnej. Transakcje te wchodzą w zakres “wyjątku dotyczącego leczenia”. Jednak wiele stanów nadal wymaga od psychologów uzyskania zgody pacjenta na konsultacje. W takich przypadkach należy postępować zgodnie z prawem stanowym i przestrzegać zasad prywatności HIPAA.
Po drugie, pamiętaj o napisaniu dokumentu, który opisuje, jak przestrzegasz przepisów HIPAA. Chociaż przepisy nie określają długości tego dokumentu, posiadanie go jest pomocne. Możesz użyć tego dokumentu, aby udowodnić swoją zgodność z prawem i przygotować się do inspekcji HHS. Jeśli prowadzisz indywidualną praktykę, możesz również zdecydować się na wyznaczenie siebie jako urzędnika ds. prywatności (PO).
Po trzecie, musisz zapewnić sobie zgodność z Zasadą Prywatności, jeśli planujesz przyjmować płatności od stron trzecich drogą elektroniczną. Może to nie być konieczne, jeśli nie składasz elektronicznych wniosków lub nie uczestniczysz w planach płatności od stron trzecich, ale powinieneś zastosować się do tej zasady teraz, ponieważ może ona wejść w życie w przyszłości, jeśli zaangażujesz się w te działania.
Po trzecie, powinieneś wiedzieć, co HIPAA pozwala terapeutom zrobić, gdy pacjentowi grozi krzywda lub samobójstwo. Jeśli klient ujawni swoje plany zrobienia sobie krzywdy, terapeuta może skontaktować się z członkami jego rodziny, partnerem lub dostawcą usług medycznych. Może być również konieczne skontaktowanie się ze służbami ratunkowymi. Wreszcie, przed otwarciem praktyki warto wziąć udział w szkoleniu dotyczącym zgodności z przepisami HIPAA.
Strategia marketingowa
Istnieje wiele sposobów na promowanie swojej praktyki. Jednym z najlepszych jest stworzenie kampanii wideo, którą możesz udostępnić na mediach społecznościowych i poprzez kampanie e-mailowe. Filmy te nie muszą być nastawione na sprzedaż; mogą przekazywać pozytywne wiadomości lub techniki mindfulness. Dobrym sposobem na dotarcie do lokalnych klientów są również kampanie direct mail. Skorzystaj z bezpłatnych usług oferowanych przez U.S. Post Office, które pomogą Ci stworzyć materiały marketingowe promujące Twoją praktykę psychologiczną.
Jeśli jesteś prywatnym praktykiem, możesz spróbować wprowadzić na rynek swoją praktykę poprzez skierowania. Wiele osób poszukuje specjalistów od zdrowia psychicznego poprzez swojego pracodawcę i mogą oni łatwo zostać skierowani do Twojej praktyki. Jednakże, skierowania mogą być niespójne i pozostawić cię z trudem, aby uzyskać trakcję. Aby zapewnić sobie stałe poleconych, należy opracować strategię marketingową.
Jednym ze sposobów promowania swojej praktyki jest udział w konferencjach i wydarzeniach. Wydarzenia te dadzą Ci szansę na nawiązanie kontaktów z innymi psychologami. Według Amerykańskiego Stowarzyszenia Psychologicznego, psychologowie powinni dążyć do małych celów podczas nawiązywania kontaktów. Ważne jest, aby zacząć od małego i skupić się na swoich lokalnych kontaktach, jak również tych, które mieszkają daleko. Można również rozwijać kontakty długodystansowe i omawiać z nimi marketing praktyki psychologicznej.
W erze cyfrowej strategie marketingowe stały się bardziej wyrafinowane, a firmy nie polegają już na tradycyjnych metodach. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na marketing internetowy, czy tradycyjną reklamę drukowaną, musisz określić, która strategia marketingowa jest najlepsza dla Twojej praktyki. Popyt na usługi psychologiczne jest w USA większy niż kiedykolwiek, a Ty musisz wykorzystać ten rosnący rynek.
Baza klientów
Jedną z pierwszych rzeczy, które powinieneś zrobić, aby ustanowić bazę klientów, jest posiadanie ładnie wyglądającej praktyki. Wyświetlanie ładnych zdjęć gabinetu zachęci potencjalnych klientów do zatrzymania się i rozejrzenia. Możesz również sprawić, że poczekalnia będzie bardziej zachęcająca poprzez dodanie broszur, arkuszy informacyjnych i ulotek.
Innym sposobem na zwiększenie bazy klientów jest oferowanie darmowych lub zniżkowych usług. Niedawna epidemia opioidów doprowadziła do zwiększonego zapotrzebowania na usługi psychologiczne. Aby odpowiedzieć na to zapotrzebowanie, psychologowie mogą oferować darmowe sesje dla osób indywidualnych lub grup. Jeśli potrzeba jest duża, można również rozważyć zatrudnienie personelu pomocniczego, który zajmie się aspektami administracyjnymi. Ponadto, oferowanie bezpłatnych warsztatów i wydarzeń może pomóc w budowaniu rozpoznawalności Twojej praktyki.
Budowanie bazy klientów jest jednym z najważniejszych aspektów tworzenia udanej praktyki terapeutycznej. Posiadanie wysokiej jakości poleconych i dobry plan biznesowy są niezbędne do utrzymania prywatnej praktyki. Aby rozwinąć bazę klientów, powinieneś aktywnie poszukiwać poleceń z renomowanych źródeł.
Otwarcie prywatnej praktyki może być ekscytujące, ale ma też swoje wyzwania. Otwarcie gabinetu psychologicznego wiąże się z wieloma decyzjami, w tym z ustaleniem lokalizacji, zatrudnieniem personelu i pozyskaniem klientów. Posiadanie własnej firmy oznacza większą odpowiedzialność, ale także większą swobodę w wyborze osób, z którymi chcesz pracować i godzin pracy.
Innym świetnym sposobem na stworzenie bazy klientów jest zostanie członkiem paneli ubezpieczeniowych. Wiele osób szuka terapii w panelach ubezpieczeniowych, a dołączenie do nich może zwiększyć Twoją bazę klientów. Jednak utrzymanie tych paneli wymaga czasu.
Możliwości dotarcia do innych
Jeśli chcesz prowadzić udaną prywatną praktykę, będziesz musiał dotrzeć do innych profesjonalistów w swojej społeczności. Posiadanie bliskiej sieci współpracowników pomoże Ci w podejmowaniu decyzji biznesowych i uchroni Cię przed zbytnią izolacją. Posiadanie bliskiej sieci innych psychologów pomoże Ci również w znalezieniu klientów i upewnieniu się, że masz odpowiednie dopasowanie dla każdego klienta.
Wielu psychologów decyduje się na otwarcie własnej prywatnej praktyki. Ma to wiele korzyści, ale niesie ze sobą również większą odpowiedzialność. Psychologowie, którzy wybierają tę drogę, cieszą się z bycia swoim własnym szefem, tworzenia własnego harmonogramu i większej autonomii. Jednakże, istnieje wiele pułapek, które należy rozważyć przy zakładaniu własnej praktyki.
Zobacz także:
- Jak napisać biznesplan dla policealnej szkoły pedagogicznej
- Czym kierować się otwierając swój pierwszy biznes
- Jak przygotować się na kryzys w firmie
- Szkoła gastronomiczna – jak zdecydować, jaką firmę otworzyć po szkole gastronomicznej