Jaką firmę otworzyć po szkole filologii angielskiej

Avatar
Jaką firmę otworzyć po szkole filologii angielskiej

Jeśli zastanawiasz się, co zrobić z dyplomem z języka angielskiego po ukończeniu studiów, nie jesteś sam. Istnieje wiele miejsc pracy dostępnych dla absolwentów filologii angielskiej, którzy są zainteresowani wykorzystaniem swojej wiedzy do pomocy innym ludziom. Niektóre opcje obejmują freelancing, dziennikarstwo, archiwa i public relations. Poniżej znajduje się krótki przegląd dostępnych opcji.

Freelancing

Freelance writing to jedna z najpopularniejszych karier dla absolwentów anglistyki. Wolni strzelcy piszą teksty do gazet, magazynów, książek, wiadomości i innych mediów. Mogą one freelance dla kilku klientów w czasie i cieszyć się elastycznym harmonogramem. Wolny zawód może być również krokiem do bardziej stałych stanowisk.

Absolwenci kierunku język angielski mogą być zainteresowani freelancingiem jako karierą ze względu na ich umiejętności językowe i pisarskie. Wielu z tych specjalistów jest bardzo poszukiwanych w różnych dziedzinach. Oprócz freelancingu, studenci ci mogą również realizować kariery w Dolinie Krzemowej lub innych przedsięwzięciach typu startup.

Freelancing może być pracą na pół etatu, hobby lub pełnoetatową karierą. Może to być świetny sposób na zdobycie nowych umiejętności i dodanie trochę dodatkowych pieniędzy do kieszeni. Freelancing jest szczególnie atrakcyjny dla studentów, ponieważ pozwala im zarobić trochę dodatkowych pieniędzy, podczas gdy nadal się uczą.

Dziennikarz

Jeśli kiedykolwiek marzyłeś o otwarciu własnej firmy dziennikarskiej po ukończeniu szkoły filologii angielskiej, nie jesteś sam. Dla studentów z dyplomem dziennikarskim istnieją niezliczone możliwości w branży medialnej. Jako dziennikarz będziesz w stanie zbierać wiadomości, analizować historie i przedstawiać je w łatwo zrozumiałym formacie. I choć wielu dziennikarzy rozpoczyna pracę w tradycyjnych mediach drukowanych, dzisiejszy przemysł wymaga również od studentów biegłości w programowaniu i mediach społecznościowych.

Jednym z najlepszych sposobów na rozpoczęcie pracy w dziedzinie dziennikarstwa jest odbycie stażu. Praktyki pozwalają studentom dowiedzieć się więcej o branży, jednocześnie obserwując pracę innych absolwentów. Wiele wydawnictw kiedyś zatrudniało kobiety tylko do sprawdzania faktów i pisania na maszynie, ale stały się one bardziej pracodawcami równych szans.

Chociaż wiele osób myśli o dziennikarstwie jako wymagającym stopnia BA, nie jest to prawdą. Podczas gdy oba stopnie produkują doskonałych pisarzy, ich style są różne. W obu przypadkach analiza historyczna jest ważną częścią programu nauczania. Ponadto, programy dziennikarskie często wymagają od studentów nauki oprogramowania do produkcji wiadomości i symulacji środowiska newsroom.

Jeśli nie słyszeliście, na Uniwersytecie Pace istnieje program o nazwie Storytelling Fellowship for Equity and Inclusion. Program ten jest finansowany przez Fundację Mellona i pozwala studentom zdobyć wiedzę z zakresu storytellingu. Program obejmuje również wersję na poziomie magisterskim, która może być bardziej praktyczna i przydatna.

Archiwista

Archiwista jest profesjonalistą, który pomaga badaczom znaleźć dokumenty i stworzyć połączenia między nimi. W związku z tym musi posiadać szereg umiejętności technicznych i historycznych, a także doświadczenie zawodowe w swojej dziedzinie. Jeśli chcesz zostać archiwistą, możesz zdobyć dyplom z historii lub innej pokrewnej dziedziny. Możesz również zostać wolontariuszem w lokalnym muzeum, a także sprawdzić oferty pracy.

Większość archiwistów pracuje dla instytucji publicznych, ale mogą oni również pracować dla firm prywatnych. Rząd jest jednym z największych pracodawców archiwistów – 24% z nich pracuje na stanowiskach rządowych. Natomiast sektor usług edukacyjnych zatrudnia 18% z nich. Generalnie archiwiści w instytucjach edukacyjnych pracują na komputerach i świadczą usługi informacyjne i referencyjne. Ich praca jest jednak spokojna.

Jako archiwista będziesz pracować dla organizacji prywatnej lub publicznej, zbierając, katalogując i organizując informacje historyczne. Będziesz również odpowiedzialny za organizowanie wydarzeń publicznych i wystaw oraz nadzorowanie nabywania nowych przedmiotów. Jako archiwista będziesz również odpowiedzialny za zapewnienie dostępności kolekcji dla przyszłych pokoleń.

Archiwista będzie również pracował nad gromadzeniem, oceną i konserwacją materiałów specjalnych. Będzie współpracował z innymi członkami zespołu archiwalnego, takimi jak badacze i producenci. Wynagrodzenie archiwisty wynosi zazwyczaj około 24 dolarów za godzinę. Jako archiwista, będziesz musiał mieć silne zaplecze akademickie, jak również doświadczenie w tej dziedzinie. Niektóre uczelnie oferują programy z zakresu archiwistyki.

Średnia pensja dla Archiwisty wynosi 61 210 dolarów rocznie. Należy jednak pamiętać, że wynagrodzenie będzie zależało od lokalizacji. Archiwista pracujący w metropolii zarobi więcej niż ten, który pracuje w mniejszym mieście. Wynika to z faktu, że koszty utrzymania w metropolii są wyższe. Obejmują one mieszkanie, artykuły spożywcze i transport.

Specjalista ds. public relations

Specjaliści ds. public relations są potrzebni do zarządzania relacjami firmy z opinią publiczną. Pracują oni nad ochroną reputacji firmy i prezentują ludzką twarz swoim klientom. Tworzą również pozytywny wizerunek publiczny i zarządzają sytuacjami kryzysowymi. Od osób, które zostają specjalistami ds. public relations wymaga się zrozumienia branż i odbiorców, którym służą. Muszą być również niezależne i lojalne w swojej pracy.

Studia na kierunku komunikacja dadzą Ci umiejętności potrzebne do bycia specjalistą ds. public relations. Nauczysz się współpracować z mediami, pisać materiały dla opinii publicznej i zapraszać media na wydarzenia organizowane przez organizację. Specjalista ds. public relations będzie również informował media o pozytywnych historiach dotyczących firmy. Wielu specjalistów ds. public relations pracuje dla agencji rządowych, jako sekretarze prasowi, wyjaśniając społeczeństwu stanowiska i politykę rządu.

Stopień licencjata zapewni Ci formalne wykształcenie potrzebne do bycia specjalistą ds. public relations. Ponad dziewięćdziesiąt dwa procent specjalistów ds. public relations zgłosiło zdobycie tytułu licencjata lub wyższego, a osiem procent miało dyplom ukończenia studiów. Stopień Associate w komunikacji lub public relations może również pomóc Ci zacząć. Jednak w przypadku stanowisk wysokiego szczebla zalecany jest stopień magistra. Jeśli jesteś zainteresowany pracą w firmie PR, uzyskanie podwójnego MBA jest również korzystne.

Public relations to zróżnicowana dziedzina, a absolwenci tego stopnia zdobędą profesjonalną wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie zarządzania klientami, komunikacji medialnej i etyki. Kilku absolwentów decyduje się na kontynuowanie studiów magisterskich w dziedzinie public relations lub pokrewnych dziedzinach po ukończeniu studiów.

Grant writer

Jeśli planujesz otworzyć firmę zajmującą się pisaniem grantów po ukończeniu szkoły filologii angielskiej, jest kilka rzeczy, które powinieneś wziąć pod uwagę. Po pierwsze, większość studentów studiów licencjackich chce zdobyć wysoko płatną pracę w tej dziedzinie. Jeśli jesteś jednym z tych studentów, możesz chcieć przeczytać Careers in Grant Writing autorstwa Caroline Reeder, która porusza kwestie kariery z punktu widzenia osoby piszącej granty.

Po drugie, będziesz musiał zaktualizować swoje CV. Zaktualizuj je o umiejętności, które zdobyłeś dzięki wolontariatowi lub stażom. Ponadto będziesz potrzebował dobrych umiejętności zarządzania danymi, ponieważ wiele wniosków o dotacje składa się w arkuszach kalkulacyjnych. Wreszcie, pisanie grantów wymaga doskonałych umiejętności komunikacyjnych i zdolności do przedstawienia przekonującej historii.

Na szczęście istnieje wiele programów szkoleniowych, które przygotują Cię do tej kariery. Na przykład, APMP i GPA oferują szkolenia z pisania grantów. Szkolenia te obejmują rzemiosło pisania grantów, w tym jak pisać przekonujące narracje i jak poruszać się po biurokracji. Dowiesz się, jak skonstruować swoją propozycję, zastosować ciekawy styl i wykazać się empatią wobec odbiorców.

Możesz również pracować w dziedzinie dziennikarstwa. Dziennikarstwo obejmuje badanie trendów, relacjonowanie wydarzeń oraz rozwijanie umiejętności pisania, projektowania i redagowania. Ponadto komunikacja obejmuje badanie procesów komunikacji międzyludzkiej, w tym transmisji telewizyjnych, rozmów bezpośrednich i innych kontekstów kulturowych.

Poza pisaniem, osoba pisząca granty musi być w stanie pracować z ludźmi w organizacji i jasno komunikować się z grantodawcą. Jeśli posiadasz te umiejętności, powinieneś być w stanie nawiązać kontakt z lokalną społecznością zajmującą się pozyskiwaniem funduszy. Grant writers są najczęściej zatrudniane przez organizacje non-profit. Większość czasu spędzają w biurze i używają komputerów.

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też